مهاجرت تحصیلی به آلمان - بورسیه تحصیلی آلمان

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان ۱۴۰۱

“مهاجرت تحصیلی به آلمان”

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از پر خرج ترین و در عین حال سریع ترین روش های مهاجرت به این کشور است. شما چه قبل و چه بعد از گرفتن مدرک لیسانس می توانید اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان کنید.

دانشگاه های آلمان بدون شهریه هستند اما شما باید هزینه کمی را به دانشگاه بپردازید و همچنین همه مخارج تحصیل شما و زندگیتان در کشور آلمان با خودتان است که چندان هم راحت نیست.

شما با گرفتن ویزای تحصیلی می توانید در کشور آلمان و در دانشگاهی که مد نظر دارید تحصیل کنید و رشته‌ای که انتخاب می‌کنید بهتر است در راستای آخرین مدرک دانشگاهی شما باشد.
اگر دانشجویی هستید که مهاجر کشور آلمان هستید هزینه زندگی شما ۷۰۰ یورو خواهد بود و در هر هفته ۲۰ ساعت اجازه دارید کار دانشجویی انجام دهید و حداقل حقوق شما در هر ساعت ۹ و نیم یورو است.
اگر شما از خوابگاه های دولتی استفاده کنید ملزم به پرداخت هزینه نیستید اما اگر خوابگاه خصوصی اجاره کنید باید حداقل ۲۰۰ یورو بپردازید.

این پورتال ها برای پیدا کردن فرصت های بورسیه تحصیلی در آلمان به شما کمک خواهند کرد:
daaad.de
mpg.de
pse.kit.edu
tu_darmstadt.de

مهاجرت تحصیلی به آلمان - اخذ ویزای تحصیلی آلمان

برای اینکه بتوانید به دانشگاه‌های آلمان ورود پیدا کنید باید سه مرحله را قبل از ورود به دانشگاه طی کنید:

-مرحله‌ی اول: دریافت مدرک زبان
شما برای تحصیل رایگان به زبان آلمانی باید حداقل B2 آلمانی را داشته باشید، این سطح از زبان آلمانی، حداقل سطح لازم برای تحصیل در این کشور است. اگر می خواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید باید حداقل نمره ای که در آزمون آیلتس کسب میکنید شش و نیم باشد.

-مرحله‌ی دوم: رفتن به کالج.
شما باید قبل از ورود به دانشگاه، دوره کالج را بگذرانید و دروسی که خواهید خواند بستگی به رشته تحصیلی که دارید متفاوت است.
مدت زمان دوره کالج، شش ماه الی یک سال است؛ البته در شرایط خاصی می توانید بدون سپری کردن دوران کالج به دانشگاه ورود پیدا کنید.

-مرحله‌ی سوم: قبولی در آزمون FSP.
وقتی دوره کالج را سپری کنید حالا نوبت این است که در آزمون fcp شرکت کنید اگر شما در این آزمون نمره قابل قبولی بگیرید می توانید به دانشگاه ورود پیدا کنید در غیر این صورت باید برای بار دوم در این آزمون شرکت کنید.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را دارید دو نوع دانشگاه پیش روی شماست: دسته اول دانشگاه هایی هستند که در آن ها به زبان آلمانی تدریس می شود و دسته دوم دانشگاه هایی هستند که در آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شود.
البته به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه های زبان آلمانی، دولتی و دانشگاه های زبان انگلیسی، خصوصی هستند. دانشگاه های خصوصی به لحاظ اعتبار با دانشگاه های زبان آلمانی برابری می‌کند اما شهریه دریافت می‌کنند و مثل دانشگاه های دولتی آلمان، کاملا رایگان نیستند.
اگر بخواهید در آلمان به زبان انگلیسی تحصیل کنید باید دارای شرایطی باشید که در ادامه، آن ها را برای شما نام می‌بریم:

۱: معدل دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس شما باید بالاتر از ۱۵ باشد. در این صورت است که میتوانید برای پذیرش از دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان اقدام کنید.

۲: مدرک زبان انگلیسی داشته باشید؛ اگر آزمونی که شرکت کرده اید آزمون آیلتس بوده باید نمره شما حداقل ۶ تا ۷/۵ باشد و اگر آزمون تافل شرکت کرده‌اید نمره شما باید حداقل ۷۵ تا ۸۰ باشد تا بتوانید پذیرش شوید.

۳: درست است که شما می‌خواهید به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید اما اگر مدرک مهارت زبان آلمانی داشته باشید نسبت به سایر متقاضیان امتیاز و شانس بیشتری برای پذیرش تحصیلی دارید.

۴: شما باید از دانشگاه‌های معتبر در ایران و خارج از ایران مدرک تحصیلی داشته باشید. قبل از اقدام به مهاجرت، اعتبار مدرک تحصیلی و دانشگاه خود را در سایتanabin، بررسی کنید‌.
اگر مقابل نام دانشگاه شما +H، باشد به این معناست که رشته یا دانشگاه شما مورد تایید دانشگاه های آلمان است و اگر مقابل نام دانشگاه شما_H باشد متاسفانه باید به شما بگوییم که دانشگاه شما ارزش و اعتبار لازم را برای دانشگاه های آلمان ندارد. بعد از بررسی اعتبار دانشگاه خود باید از صفحه وب سایت پرینت بگیرید و به سفارت ارائه کنید.

۵: برای برخی از رشته ها شما باید سوابق کاری مرتبط داشته باشید.

۶: رزومه علمی قوی میتواند برگ برنده شما باشد.

اگر شما بورسیه یا فاند دارید لازم نیست که تمکن مالی ارائه دهید در غیر اینصورت شما باید تمکن مالی خود را به کشور آلمان اثبات کنید به طوری که تمام هزینه های دوران تحصیل را خودتان بپردازید و از دولت آلمان کمکی نگیرید.
اگر شما تعهد نامه از یک شهروند آلمانی داشته باشید نیازی ندارید که تمکن مالی ارائه دهید. در واقع کسی که به شما تعهد نامه داده است هزینه های شما را به عهده می گیرد و این شخص باید حتما درآمد ماهیانه مناسب برای حمایت مالی از شما را داشته باشد.

ویراستار: خانم الهام نورمحمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها